bel mij terug

Bedankt, je wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.
Bedankt!

Lopend het land door tijdens 3FM Serious Request: De Lifeline

In 2018 gooiden NPO 3FM en het Rode Kruis de welbekende jaarlijkse benefietactie Serious Request over een andere boeg met "De Lifeline". In plaats van een week radio maken en verblijven in het Glazen Huis gingen drie duo’s een week lang te voet door Nederland. Ze gingen daarbij 24 uur per dag langs verschillende georganiseerde acties met als doel geld in te zamelen voor het Rode Kruis, waarbij het publiek keuze had uit drie verschillende thema’s om te steunen: levens redden in Nederland, bescherming tegen natuurgeweld en noodhulp bij oorlogen en conflicten. Om de teams 24/7 op de voet te kunnen volgen kreeg elke deejay een backpack met zich mee. Deze was voorzien van alle audio- en video apparatuur waarmee radio en televisie kon worden gemaakt. Er is een bedrag van ruim 1,3 miljoen opgehaald.

Lees meer backstage

Lopend het land door tijdens 3FM Serious Request: De Lifeline

Tijdens Serious Request: De Lifeline maakten drie dj-duo’s een wandeltocht door het land om geld in te zamelen voor drie goede doelen. Ze gingen daarbij 24 uur per dag van actie naar actie en moesten onderweg hun eigen onderkomen en maaltijden zien te regelen. Deze routes werden de ‘‘Lifelines’’ genoemd. Na een tocht van zeven dagen kwamen alle Lifelines op kerstavond samen in TivoliVredenburg in Utrecht, het hoofdkwartier van de actie. In TivoliVredenburg werden de hele week acties, evenementen, optredens en workshops georganiseerd.

Voor de tv- en radioproductie van 3FM Serious Request: De Lifeline is een unieke samenwerking tot stand gekomen tussen 3FM, Backbone International, FabriQ Media, United en Red Bee Media. Alle meewerkende partijen hadden één gezamenlijk doel: de drie goede doelen onder de aandacht brengen bij het grote publiek en zoveel mogelijk geld opbrengen voor het Rode Kruis. Om de teams op de voet te kunnen volgen kreeg elke deejay twee Point of View-camera’s mee die vastzaten aan hun backpack. Daarnaast liep een ENG crew mee met de teams gedurende de actie. De backpack was voorzien van alle audio- en video apparatuur waarmee het signaal via een 4G verbinding rechtstreeks naar de Master Control Room van Red Bee Media in Hilversum kon worden gestuurd.

Razendsnelle communicatie
De rechtstreekse communicatie met de audioregie en regiewagen van United in Utrecht kwam tot stand door middel van een razendsnelle glasvezelverbinding. Via de regiewagen kon gecommuniceerd worden met de crew in alle zalen van TivoliVredenburg. De regiewaren monitoorde alle binnenkomende lijnen, en bepaalde wat er op de televisie en radio kwam. Het resultaat werd via een glasvezelverbinding naar de Master Control Room van Red Bee Media gestuurd, het knooppunt waar alle signalen bij elkaar kwamen, om het vervolgens uit te zenden via de radio, internet en televisie.

Opdrachtgevers 3FM, Backbone International en FabriQ Media kijken terug op een geslaagde samenwerking met United en Red Bee Media, voor deze nieuwe opzet van het programma.

overzicht De toekomst gezien tijde... United brengt Star Wars...

kunnen wij je helpen?

Let's unite

Bedankt!