bel mij terug

Bedankt, U wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.
Bedankt!
15 July 2016

René van der Koelen en Jeroen van Rossum over innovatie

“De markt scannen en alle mogelijkheden kennen”

Het medialandschap verandert razendsnel, evenals de manier waarop mensen informatie verkrijgen, video beleven en consumeren. Om hier adequaat op in te kunnen springen, zet United innovatie hoger op de prioriteitenlijst. René van der Koelen, Manager AV Techniek en Jeroen van rossum,  Product Manager Bussiness Development, vertellen hierover.

Wat houdt dat innovatietraject in?

René: “Innovatie zit in ons bloed, maar de organisatie daarvan heeft meer structuur nodig. In het verleden organiseerden we dat meer vraaggestuurd, maar we willen te allen tijde onze klanten kunnen adviseren. Het innovatietraject houdt in dat we de markt scannen en kennen, zodat we precies weten wat de mogelijkheden zijn. We willen niet alleen vooroplopen op het gebied van nieuwe technieken, maar ook precies weten wat je er nu werkelijk mee kunt en of het voor ons en onze klant toegevoegde waarde oplevert.”

Jeroen: “Dat houdt in dat je de marktontwikkelingen en technische ontwikkelingen moet volgen en continu de afweging maakt welke ontwikkelingen wel of niet relevant voor ons zijn.” 

Hoe werkt dat in de praktijk?

Jeroen: “Wij geloven niet in een soort laboratorium waar een paar man innovaties gaat verzinnen. Innovatie mag en moet bij iedereen vandaan kunnen komen, dat begint met heel goed luisteren naar iedereen in de organisatie en naar onze klanten. Vandaaruit komen tal van bruikbare ideeën. Een idee moet echter wel aansluiten bij onze business of de richting die wij als bedrijf gekozen hebben, maar dat moet ons er niet van weerhouden out of the box te denken en de daaruit voortkomende ideeën te delen.”

René: “In bijvoorbeeld de innovatiemailgroep worden ideeën gepost en communiceren we wat we doen. Ook al ligt een open communicatie rondom innovatie gevoelig, proberen we zo veel mogelijk transparant te zijn, intern en extern. We organiseren met vaste regelmaat meetings waarbij we met de juiste mensen ideeën delen, sparren over toepassingen, doorontwikkeling et cetera om vervolgens projecten te laten ontstaan. Daarnaast staan we open voor partnerships en samenwerking met bijvoorbeeld zusterbedrijven uit de Euro Media Group: het wiel twee keer uitvinden is immers zonde van de tijd en de energie.”

Kun je een voorbeeld noemen?

Jeroen: “We zijn heel goed bezig binnen de dagelijkse operatie als het gaat om innovatie binnen ons domein. Wij zijn binnen Nederland koploper op het gebied van UltraHD en hebben voor meerdere producties nieuwe technologie ingezet, zoals remote regie en augmented reality. Het doel is om technieken en innovaties verder door te ontwikkelen en beter bereikbaar en relevant te maken voor onze klanten. Dat is precies wat er met remote regie al gebeurd is; we zetten deze techniek momenteel succesvol in voor RTL Boulevard en RTL Late Night. De ontwikkelingen gaan echter zo hard, dat wij continu vinger aan de pols moeten houden en moeten meebewegen met de ontwikkelingen binnen en rondom ons domein. Dat is broadcast, maar in steeds grotere mate binnen online en IP”

René: “Overigens hoeven het niet altijd grote innovatieprojecten te zijn. Ook het ontwikkelen van oplossingen die ons operationele proces verbeteren, zien wij als innovatie. Zo hebben we onlangs een tally-systeem (WUTI) ontwikkeld op basis van het energie-efficiënte draadloze LoRa netwerk.”

 

overzicht Media manager Arne Wiebe... Colorist Elisa Mariani r...

kunnen wij je helpen?

Let's unite

Bedankt!