bel mij terug

Bedankt, U wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld.
Bedankt!
28 January 2016

Paul van den Heuvel: Innovatiedag 2016

Altijd mogelijkheden zien en voortdurend innoveren: Voor United is dit vanzelfsprekend. Tijdens de innovatiedag op 14 januari deelden we de meest interessante ontwikkelingen met onze klanten en relaties. Projectleider Paul van de Heuvel verteld erover.

Waarom organiseerde United de Innovatiedag?
"We worden vaak aangemerkt als de partij die de klus klaart, maar daar niet te veel over praat. Maar we zijn ook innovatief bezig en we vonden het tijd om dit weer eens echt te laten zien; de laatste twee innovatiedagen waren alweer een paar jaar geleden. Daarnaast vinden we het belangrijk om met onze klanten in contact te zijn en willen we voor elke situatie of vraag de beste oplossing bieden. De mogelijkheden zijn talrijk, maar de vraag is juist wanneer je voor welke techniek kiest, want elke productie vraagt weer om iets anders."

Welke rol speelde jij in dit project?
"Ik maak deel uit van het Innovatie Lab binnen United dat eens in de zoveel tijd de potentie van bepaalde innovaties bespreekt. Op een gegeven moment onstond het idee voor een nieuwe innovatiedag en moest er een projectleider voor aangesteld worden. Dat werd ik. Een flinke uitdaging, want ook al gaat het inhoudelijk over de techniek, komen er heel veel marketingzaken bij kijken. Gelukkig hadden we een mooi team met daarin voldoende mensen die ervaring hebben met het organiseren van evenementen. Zonder dit team was dit nooit gelukt."

Hoe kwamen jullie tot de selectie die op 14 januari te zien was?
"we bedachten de kapstok 'Create, Manage, Deliver', want dat is waar United voor staat. Vervolgens kozen we vier stromingen: Ultra HD, Technical Innovations, Broadcast Software en Anywhere-oplossingen. Ook al doen we nog veel meer, besloten we alleen de beste en meest relevante dingen te laten zien. Zo kozen we er bijvoorbeeld voor om geen drone te laten zien, ook al hebben we die wel. We vonden dit niet innovatief genoeg. Daarentegen kozen we wel voor Augmented Reality, terwijl dat helemaal niet zo nieuw is, maar momenteel wel een hot item".

Hoe kijk je erop terug?
"als een fantastische dag waarop we echt hebben laten zien dat we dé innovatieve partner zijn die luistert naar wat de klant wil. Bezoekers konden zelf 'voelen en ruiken' aan de producten en met de specialisten spreken. Alles wat er stond, werkte. Dat maakte het heel tastbaar; we hebben het over producten die je nu of binnen een half jaar bij ons kunt bestellen. Natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar de reacties waren heel positief."

Op naar de volgende innovatiedag?
"We hebben nog geen harde datum, maar we zijn het allemaal eens dat het goed is om dit met regelmaat te doen. Dus de kans is zeer groot dat de volgende Innovatiedag binnen anderhalf of twee jaar plaatsvindt. Maar we gaan gedurende het jaar ook expertsessies geven waarin we dieper ingaan op diverse onderwerpen."

overzicht Cameraman Niels van Brak... Het werk van Bart Slijke...

kunnen wij je helpen?

Let's unite

Bedankt!